Η εταιρεία με την επωνυμία Παρπαράς Α.Ε. και το διακριτικό τίτλο “Δήμητρα” ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 1998. Αντικείμενο της είναι η παρασκευή, τυποποίηση και κονσερβοποίηση τροφίμων όπως: πιπεριές, ελιές, πίκλες (διάφορα λαχανικά), μελιτζάνες, παντζάρια, και αμπελόφυλλα και η διάθεση τους στην ελληνική και ξένη αγορά.
Η εταιρεία από το 1997 εξάγει με την επωνυμία «Δήμητρα» τα προϊόντα της σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Ολλανδία, στο Βέλγιο, στη Σουηδία, στη Γαλλία, στην Κύπρο και κυρίως στη Γερμανία. Το 85% της σημερινής παραγωγής εξάγεται και το υπόλοιπο απορροφάται από την εσωτερική αγορά. Μικρό μέρος της παραγωγής της και κυρίως της ελιάς απορροφάται από την Βαλκανική αγορά (Βουλγαρία, Σκόπια). Η εταιρεία προχώρησε σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό επενδυτικό πλάνο μέσω του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα & Επιχειρηματικότητα» συνολικού ύψους 176.041,40 ευρώ εκ των οποίων η δημόσια δαπάνη ήταν 79.218,63 ευρώ. Η επένδυση αφορούσε τόσο την δημιουργία νέων προϊόντων, όσο και την πιστοποίηση τους και την προώθηση τους.
Συγκεκριμένα με το επενδυτικό πλάνο επιχειρήθηκε ο επανασχεδιασμός του πατέ μελιτζάνας και πατέ λιαστής τομάτας και η προώθησή τους στην αγορά της Ρωσίας και Αυστραλίας.
Στα πλαίσια της υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου η επιχείρηση προχώρησε σε προμήθεια μηχανημάτων του τελικού σταδίου παραγωγής, όπως δύο συστήματα επικόλλησης ετικέτας (ετικετέζες), μία μηχανή περιτύλιξης παλετών και ένα σύστημα θερμοσυρρίκνωσης. Επιπλέον δημιουργήθηκε ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) και προμηθεύτηκε μηχανογραφικό εξοπλισμό και λογισμικό.
Η είσοδος σε νέες αγορές απαιτούσε ενέργειες επανασχεδιασμού προϊόντων, σχεδιασμού νέων συσκευασιών, έκδοση διαφημιστικού υλικού καθώς και συμμετοχή της επιχείρησης στην έκθεση της Anuga στη Γερμανία. Τέλος, η επιχείρηση προχώρησε σε έκδοση πιστοποιητικών BRS και IFS, απαραίτητα για την εξαγωγή σε Ευρωπαϊκές χώρες (κυρίως Αγγλία και Γερμανία), σε έρευνα αγοράς στη Ρωσία καθώς και σε καταχώρηση του brand name της σε Ευρωπαϊκές χώρες.
Η εταιρεία με την ολοκλήρωση της επένδυσης και των ενεργειών εξωστρέφειας που υλοποίησε μέσω αυτού, πέτυχε τους εξής στόχους:
α) τον μηχανολογικό εκσυγχρονισμό του παραγωγικού της συστήματος.
β) τον επανασχεδιασμό και παραγωγή ανταγωνιστικών προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας.
γ) τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων της και την εξασφάλιση υγειονομικών συνθηκών παραγωγής και διάθεσής τους.
δ) την οργανωμένη εξαγωγική ανάπτυξη της επιχείρησης στο χώρο του λιανικού εμπορίου και την ισχυροποίησή της στο χώρο του χονδρεμπορίου.
ε) την πιστοποιημένη εφαρμογή της Ολικής Ποιότητας (εφαρμογή BRC/IFS) σε συνδυασμό με την τήρηση της κείμενης νομοθεσίας στις αγορές στόχους.
στ) την αναμόρφωση του οργανωτικού και διαχειριστικού της μοντέλου με την εφαρμογή νέων συστημάτων διοίκησης και στρατηγικών όπως αυτή της παραγωγικής ευελιξίας.
ζ) την δημιουργία κλιμάκων οικονομίας και η συνεπακόλουθη βελτίωση των οικονομικών δεικτών της σε επίπεδο κόστους παραγωγής, κερδοφορίας κ.λπ.
η) τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας και την ισχυροποίηση της εικόνας της στο εξωτερικό.
Η περίπτωση της Παρπάρας Α.Ε. αποτελεί αναμφίβολα μια εξαιρετική περίπτωση υλοποίησης του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα & Επιχειρηματικότητα» καθώς βελτίωσε την εξωστρέφεια αποτελεσματικά σε μια παραγωγική ελληνική εταιρεία χάρη σε ένα συνολικό σχέδιο που περιλαμβάνει όλους τους σκοπούς της δράσης.
http://www.parparas.com
Παρπαράς Α.Ε. - Παραγωγή και τυποποίηση τροφίμων
|
Τομέας Παρέμβασης:
|
Μεταποίηση
|
Περιφέρεια:
|
Κεντρική Μακεδονία
|
Επιχ. Πρόγραμμα:
|
Ανταγωνιστικότητα & Επιχειρηματικότητα - Π.Ε.Π. Μακεδονίας-Θράκης
|
Ταμείο:
|
Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης
|
Δράση:
|
«Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων»
|
Π/Υ:
|
176.041,40 ευρώ
|
Δημόσια Δαπάνη
|
79.218,63 ευρώ
|
Φορέας Υλοποίησης:
|
ΕΦΕΠΑΕ
|
|