Υπουργείο Οικονομίας & ΑνάπτυξηςΥπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΤΠΑ & ΤΣ
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία

GR / EN
Εκτυπώστε αυτή τη σελίδα Αυξήστε το μέγεθος των γραμμάτων Μειώστε το μέγεθος των γραμμάτων
Νέα και Ενδιαφέροντα
13/1/2014 - Δηλώσεις του Υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και του επικεφαλής της Task Force κ. Horst Reichenbach μετά τη συνάντησή τους

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Η συζήτηση με τον κ. Reichenbach και την Task Force ήταν αφιερωμένη στα θέματα του ΕΣΠΑ, της ρευστότητας, της προσπάθειας που το κράτος κάνει μέσω των εργαλείων που έχει στη διάθεσή του, να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της πραγματικής οικονομίας.

 

Στο ΕΣΠΑ, σημειώσαμε τη  μεγάλη πρόοδο που έγινε το 2013. Η Ελλάδα ξεπέρασε τους στόχους που είχαν τεθεί από το μνημόνιο. Από το τέλος του πίνακα σε σχέση με τις απορροφήσεις στην Ευρώπη, βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα. Η προσπάθεια αυτή βεβαίως θα συνεχιστεί και το 2014.

Παράλληλα, πριν κλείσει το 2013, υιοθετήθηκε από τη Βουλή ο νόμος για τη δημιουργία του Ελληνικού  Επενδυτικού Ταμείου. Συνεχίζουμε τις επαφές μας τόσο με τη γερμανική πλευρά όσο και με όλους τους άλλους που μπορούν να συνεργαστούν μαζί μας, έτσι ώστε το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο σε μια κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα, να συμβάλει στην αντιμετώπιση σε κάποιο βαθμό, του προβλήματος της ρευστότητας.

Συζητήσαμε και τη γενικότερη πρόοδο σε σχέση με την προσπάθεια που γίνεται μέσω του τραπεζικού συστήματος, να αξιοποιηθούν διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία που βασίζονται στο ΕΣΠΑ. Μέχρι τον Ιούνιο, στο επίπεδο των εκταμιεύσεων, είχαμε ένα ποσό της τάξεως των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό αυτό το Νοέμβριο είχε ανέβει στα 900 εκατομμύρια, πράγμα που δείχνει ότι οι συνεχείς επαφές μας με τις Τράπεζες έχουν αποδώσει. Αλλά η προσπάθεια δε θα σταματήσει. Το πρόβλημα είναι οξύ φυσικά και γι' αυτό το παρακολουθούμε κάθε μέρα. Την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε μια καινούργια συνάντηση με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών για να δούμε ξανά το θέμα.

Εξετάζουμε και θα εξετάσουμε και μαζί με την Task Force, διάφορες ιδέες έτσι ώστε στο πλαίσιο της νέες προγραμματικής περιόδου να υπάρχουν μηχανισμοί οι οποίοι θ' ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες  της ελληνικής οικονομίας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση, συμφωνήσαμε να δημιουργήσουμε μια κοινή Ομάδα Εργασίας.

Θα δημιουργήσουμε επίσης μια κοινή Ομάδα Εργασίας για ν' αντιμετωπίσουμε  θέματα που προκύπτουν από το λεγόμενο Νέο Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων και ζητήματα που προκύπτουν από την πολιτική περί κρατικών ενισχύσεων της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι ενδεχόμενο να υπάρξουν διάφοροι φραγμοί που θέλουμε ν' αντιμετωπισθούν μ' έναν τρόπο ο οποίος θα είναι συμβατός με το Κοινοτικό Δίκαιο και αυτό  να συμβεί το ταχύτερο δυνατό. Όπως συνέβη με την περίπτωση των αυτοκινητοδρόμων, όπου χάρις στη βοήθεια της Task Force η Ελλάδα έφτασε στο τέλος, στο αποτέλεσμα που  επεδίωκε. Με αυτόν τον τρόπο θα δουλέψουμε, τόσο για το ζήτημα της ρευστότητος, όσο και για το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων.

H. REICHENBACH: Κατ' αρχήν να σας ευχηθώ καλή χρονιά γιατί αυτή είναι η πρώτη μου επίσκεψη για το 2014 στην Ελλάδα, ελπίζω λοιπόν αυτή η χρονιά να είναι μια πολύ καλή χρονιά για την Ελλάδα. Μια χρονιά ανάπτυξης και ευημερίας για όλο τον κόσμο, κυρίως για όσους πέρασαν πολύ δύσκολα τα προηγούμενα έτη και πέρυσι, ιδιαιτέρως δε τους ανέργους. Όλους αυτούς που στο πρόσφατο παρελθόν αντιμετώπισαν διάφορες δυσκολίες.

Μπορώ να πω ότι πράγματι η συζήτηση που είχαμε με τον κ. Υπουργό αφορούσε τα θέματα της πραγματικής οικονομίας και ήταν πολύ σημαντική γιατί πράγματι, σημασία έχει η πραγματική οικονομία ν' αρχίσει και πάλι να παράγει.

Πώς λοιπόν μπορούμε να πετύχουμε την ανάπτυξη: Η ανάπτυξη είναι απόρροια οικονομικής δραστηριότητας, οικονομικής δραστηριότητας από μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Είναι γεγονός ότι κατά το περασμένο έτος πράγματι υπήρξε παραγωγικότητα στον τομέα του τουρισμού, όμως θα πρέπει να κατ' αρχήν να επαναληφθεί αυτό στον τουριστικό κλάδο και το τρέχον έτος, αλλά να υπάρξουν και αντίστοιχες οικονομικές δραστηριότητες και παραγωγή και σε άλλους τομείς.

Χαίρομαι που πράγματι υπό την εποπτεία του Υπουργού, τα Διαρθρωτικά Ταμεία μπορούν να βοηθήσουν και συνεισφέρουν στην  Ελλάδα. Πράγματι έχει βελτιωθεί το ποσοστό απορρόφησης των διαρθρωτικών  κονδυλίων από τα Διαρθρωτικά Ταμεία και μάλιστα έχουν καταστεί αυτά τα κονδύλια περισσότερο αποδοτικά σε μια διττή κατεύθυνση: στην προσπάθεια ενίσχυσης της απασχόλησης και της επίτευξης της ανάπτυξης.

Χωρίς αμφιβολία, αυτά τα βήματα που έχουν γίνει θεωρούνται επιτυχημένα και το ίδιο ισχύει για την πορεία της Ελλάδας τα 2 τελευταία έτη. Είναι γεγονός ότι τα 2 τελευταία έτη  η Ελλάδα έχει βελτιώσει το βαθμό απορρόφησης των διαρθρωτικών κονδυλίων γιατί προ 2 ετών ήταν 18η, ενώ τώρα ανήκει στις 5 κορυφαίες ανά την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτό θεωρώ ότι είναι πολύ καλό και ελπίζω ότι για την υπόλοιπη προγραμματική περίοδο, δηλαδή για τα έτη 2014-2015, θα συνεχίσει αυτή η επιτυχημένη πορεία.

Όσον αφορά επίσης το ζήτημα της ρευστότητας και της πρόσβασης στης χρηματοδοτήσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, γεγονός παραμένει ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα. Είναι επίσης γεγονός ότι το Υπουργείο έχει προχωρήσει στην ανάληψη σχετικών πρωτοβουλιών με στόχο τη βελτίωση της πρόσβασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις χρηματοδοτήσεις.

Η ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών πράγματι απετέλεσε ένα βήμα προς τη θετική κατεύθυνση, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες πιστώσεις οι οποίες χρειάζονται προκειμένου να τονωθεί η πραγματική οικονομία.

Είναι επίσης γεγονός ότι έχουν γίνει σωστά βήματα προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός ειδικού φορέα, Αναπτυξιακού Ταμείου, η νομική βάση του οποίου ήδη υπάρχει από το τέλος του 2013 και το Υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης έχουν συμπράξει και προχωρούν μπροστά.

Αυτά ήταν τα βασικά θέματα που συζητήσαμε σήμερα. Συζητήσαμε επίσης το ζήτημα των χρηματοδοτικών μέσων. Πράγματι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένας σχεδιασμός για χρηματοδοτικά μέσα χάριν της πραγματικής οικονομίας  και προκειμένου οι θετικές επιπτώσεις  να γίνουν αισθητές από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και προκειμένου να γίνεται με αποδοτικό τρόπο η χρήση αυτών των μέσων και να τα προωθήσουν οι Τράπεζες για τις μικρομεσαίες.

Επιπροσθέτως είναι πολύ σημαντικό και αυτό εξάλλου επεσήμανε και ο κ. Υπουργός, να λάβουμε υπ' όψιν ότι κάποιες  φορές παρατηρούνται προσκόμματα ή και  φραγμοί που συνδέονται με τον ανταγωνισμό, αλλά επίσης εμείς σκοπεύουμε να συνεργαστούμε, προκειμένου να αρθούν αυτοί οι φραγμοί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δυο ερωτήσεις: Η πρώτη είναι για την  ανακοίνωση που έβγαλε σήμερα το πρωί ο Συνήγορος του Καταναλωτή για το νόμο για τα κόκκινα δάνεια και την απροθυμία των Τραπεζών, έχει σχέση με τις Τράπεζες και την απροθυμία τους γενικότερα να προχωρήσουν σε νομοθετήματα του κράτους, αν έχετε να σχολιάσετε το θέμα αυτό.

Και η δεύτερη: Στη συνάντησή σας με τον κ. Reichenbach είπατε για κρατικές ενισχύσεις, αν μπορείτε να μας πείτε κάτι παραπάνω επ' αυτού.

Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Σε σχέση  με τις κρατικές ενισχύσεις, υπάρχει εξουσιοδότηση από τις Συνθήκες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή  να διαμορφώνει ένα πλαίσιο έτσι ώστε να μην υπάρχει νόθευση του ανταγωνισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η πολιτική αυτή συνδέεται κάθε φορά και με την πολιτική για τα Διαρθρωτικά Ταμεία, τις ενισχύσεις που  δίνονται μέσω των Διαρθρωτικών Ταμείων. Τώρα για την περίοδο 2014-2020, διαμορφώνεται ένα νέο πλαίσιο από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ειδικότερα από την πλευρά της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού.

Εμείς από την πλευρά μας παρακολουθούμε τις εξελίξεις αυτές, βλέπουμε πώς διαμορφώνονται τα πράγματα, προσπαθούμε να τα επηρεάσουμε στο βαθμό που είναι δυνατόν. Διότι ξαναλέω, οι αποφάσεις λαμβάνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κυρίως όμως εργαζόμαστε και θα εργαστούμε μαζί με την Task Force έτσι ώστε οι ελληνικές επιχειρήσεις που αυτή την ώρα έχουν πραγματικά μεγάλες ανάγκες στήριξης λόγω της κρίσης, να μη στερηθούν της δυνατότητος αυτής.

Το πολιτικό επιχείρημα είναι καθαρό: Η Ελλάδα είναι η χώρα εκείνη η οποία έχει πληγεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα από την κρίση και επομένως δε θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι αυτές  οι οποίες  νοθεύουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο τον ανταγωνισμό.

Αλλά επειδή τα πολιτικά επιχειρήματα από μόνα τους σε κάποιες περιπτώσεις δεν αρκούν, δουλεύουμε και θα δουλέψουμε μαζί με την Task Force έτσι ώστε να διαμορφωθούν τα σωστά νομικά επιχειρήματα, όπως  έγινε και στην περίπτωση των αυτοκινητοδρόμων, προκειμένου να έχουμε το καλύτερο δυνατό πλαίσιο αντιμετωπίζοντας πιθανά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.

Ως προς το νόμο σε σχέση με την προστασία των δανειοληπτών, φυσικά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην εφαρμοστεί ο νόμος.


backεπιστροφή



infoepan@mou.gr

801 11 36300

Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Facebook Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Linked In Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Twitter Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο YouTube
Ημερίδα παρουσίασης και διαβούλευσης του πλαισίου στρατηγικής του ΕΠΑνΕΚ -κίνηση
Europe In My Region Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Ευρωπαϊκή τράπεζα Επενδύσεων
Ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων των Περιφερειών στους Τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου - Υπηρεσιών με τη χρηματοδότηση των ΠΕΠ

Συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα Jeremie


Ανάπτυξη
Νέος Επενδυτικός Νόμος

Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων
ΚΠΣ 2000-2006 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ - Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Χάρτης ιστοχώρου

Στατιστικά στοιχεία ιστοχώρου

Όροι χρήσης

Ομάδα έργου

Υπεύθυνος ιστοχώρου

Γραφείο Πληροφόρησης:
Λεωφ. Μεσογείων 56,
11527, Αθήνα
Τηλ: 801 11 36 300
Fax: 210 74 73 666 ώρες 8 πμ-7.00 μμ
Διάυγεια
Συμβατό με τις προδιαγραφές W3C WAI σε επίπεδο ΑΑ

Πιστοποιημένο από τον οργανισμό TUV

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης