Υπουργείο Οικονομίας & ΑνάπτυξηςΥπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΤΠΑ & ΤΣ
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία

GR / EN
Εκτυπώστε αυτή τη σελίδα Αυξήστε το μέγεθος των γραμμάτων Μειώστε το μέγεθος των γραμμάτων
Νέα και Ενδιαφέροντα
17/2/2014 - Παρουσίαση σε Συνέντευξη Τύπου του Νομοσχεδίου για το νέο Νόμο-Πλαίσιο σχετικά με την απλοποίηση των διαδικασιών για τις Αδειοδοτήσεις των Επιχειρήσεων – Εισήγηση του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη

"Κυρίες και Κύριοι,

Γι' αυτό που σήμερα παρουσιάζουμε χρειάσθηκε πολλή δουλειά από πολλούς ανθρώπους, για πολλούς μήνες. 

Αλλά άξιζε τον κόπο διότι πράγματι, πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση που αλλάζει την εικόνα για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.  Η προσπάθεια αυτή στηρίχθηκε:

  • στη μελέτη του Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος που έγινε με πόρους του ΕΣΠΑ,
  • στη μελέτη του Boston Consulting Group
  • στη δουλειά που έγινε νωρίτερα από την Επιτροπή Εργασίας του Υπουργείου Ανάπτυξης

Το Σεπτέμβριο παρουσιάσαμε τις γενικές αρχές του νέου πλαισίου που θέλουμε να δημιουργήσουμε, για τις αδειοδοτήσεις και τους ελέγχους στις επιχειρήσεις.

Η προσπάθεια συνεχίσθηκε εντατικά με τη βοήθεια της Παγκόσμιας Τράπεζας, με την οποία συνεργασθήκαμε για πολλούς μήνες.

Παράλληλα, αναπτύξαμε μια  παραγωγική συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία:

1.Εσωτερικών

2. Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

3.Υγείας

4.Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

5.Περιβάλλοντος , Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής

6.Δημοσίας Τάξεως & Προστασίας του Πολίτη

7.Τουρισμού

8.Ναυτιλίας & Αιγαίου

Σήμερα, βάσει και των προβλέψεων του άρθρου 43 §4 του Συντάγματος, σας παρουσιάζουμε το νέο νόμο-πλαίσιο για τις αδειοδοτήσεις και τους ελέγχους στις επιχειρήσεις.

Με το νόμο αυτό θα έρθουν τα πάνω-κάτω στις διαδικασίες, απλοποιώντας τις για πρώτη φορά, συνολικά και ριζικά.  Θέλουμε και με αυτή την προσπάθεια να στείλουμε το μήνυμα ότι η Ελλάδα χτυπάει τη μεγάλη πληγή της γραφειοκρατίας και κάνει ένα άνοιγμα στην ενοχοποιημένη επιχειρηματικότητα.

Αλλάζουμε όλη τη φιλοσοφία σχετικά με το πως αντιμετωπίζει το κράτος το επιχειρείν.

Στο σημερινό σύστημα ισχύει ότι: Όλες οι επιχειρήσεις για να λειτουργήσουν χρειάζονται πρώτα την άδεια του κράτους, πλην εξαιρέσεων.

Δηλαδή, πρέπει ο καθένας να αποδεικνύει πως δεν είναι ελέφαντας, πως δεν θα βλάψει το δημόσιο συμφέρον, προκειμένου να ανοίξει μιαν επιχείρηση.

Ο καθένας γνωρίζει τον λαβύρινθο της γραφειοκρατίας και πως απαιτούνται αμέτρητες διαδικασίες σήμερα για να λειτουργήσει μια επιχείρηση (ΠΙΝΑΚΑΣ 1) (Δείτε συνημμένο αρχείο)

Τώρα περνάμε σε ένα νέο σύστημα: Όλες οι επιχειρήσεις επιτρέπεται να λειτουργούν χωρίς ιδιαίτερη παρέμβαση της δημόσιας διοίκησης, πλην συγκεκριμένων εξαιρέσεων.

 Στην προσπάθεια αυτή, δεν αυτοσχεδιάζουμε. Αξιοποιούμε  τα διεθνώς επιτυχημένα παραδείγματα.

Με αυτή τη βάση, διαμορφώσαμε από κοινού με τα συναρμόδια Υπουργεία, το νέο νόμο-πλαίσιο που τίθεται σε διαβούλευση.

 Δύο είναι οι βασικές αρχές επί των οποίων κινούμαστε:

1. Η Συνολική απλοποίηση των αδειοδοτήσεων

2. Οι ξεκάθαροι κανόνες του παιχνιδιού

Ξεκινώ από τη συνολική απλοποίηση: Η μεταρρύθμιση αφορά τόσο για τις άδειες που αφορούν κάθε είδους δραστηριότητα όσο και τις ειδικότερες άδειες.  Αυτή είναι μία βασική διαφορά του νόμου αυτού σε σχέση με τους προηγούμενους νόμους για τις αδειοδοτήσεις. Δεν πρόκειται για μια αποσπασματική λύση.  Ούτε για μερική τροποποίηση του ισχύοντος καθεστώτος, αλλά για μία συνολική παρέμβαση.

Δύσκολη στην προετοιμασία της, απολύτως αναγκαία, ωστόσο. (ΠΙΝΑΚΑΣ 2)

· Στον οριζόντιο άξονα: καταργούμε την άδεια εγκατάστασης και  απλοποιούμε διαδικασίες που διατρέχουν σχεδόν όλες τις δραστηριότητες, δηλαδή τους έλεγχους πυροπροστασίας και του υγειονομικού.

Όπως ήδη έχει γίνει π.χ. με την περιβαλλοντική αδειοδότηση.

·  Στον κάθετο άξονα: απλοποιούμε τις διαδικασίες ανά κλάδο δραστηριοτήτων, πχ.: στη μεταποίηση, στον τουρισμό, στα λιμενικά έργα, στις εξορύξεις, στην επεξεργασία τροφίμων, στις ιχθυοκαλλιέργειες.

Ασφαλώς, ένα ξεχωριστό ζήτημα είναι και το θέμα των χρήσεων γης που το εξετάζει το αρμόδιο Υπουργείο ΠΕΚΑ και τα λοιπά συναρμόδια Υπουργεία.

Απολύτως σαφή εικόνα για το πόσο θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες θα έχουμε όταν εκδοθούν όλοι οι σχετικοί νόμοι, τα ΠΔ και οι Υπουργικές Αποφάσεις.

 Όμως, διαθέτουμε ήδη αρκετές εκτιμήσεις των ειδικών, οπότε με βάση αυτές, μπορώ να σας δώσω  ένα παράδειγμα απλοποίησης, κατά προσέγγιση:

Εδώ έχουμε μια περίπτωση βιομηχανικής δραστηριότητας "υψηλής" ή "μέσης όχλησης", όπως μέχρι σήμερα θα την χαρακτηρίζαμε. (ΠΙΝΑΚΑΣ 3)

Σήμερα για την εγκατάσταση και τη λειτουργία της συγκεκριμένης περίπτωσης, απαιτείται ο επιχειρηματίας να ολοκληρώσει 21 διαδικαστικά βήματα.

Βλέπετε το σχετικό πίνακα. Με το νέο σύστημα, τα 14 φεύγουν.

(ΠΙΝΑΚΑΣ 4) Είτε επειδή καταργούνται είτε -κυρίως- επειδή διασυνδέουμε ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες και επομένως ο επιχειρηματίας δεν χρειάζεται πλέον να κάνει κάτι.

Με το νέο πλαίσιο μονάχα για τις 7 από τις 21 διαδικασίες θα πρέπει να επιληφθεί ο ίδιος ο επιχειρηματίας, σύμφωνα με αυτήν την εκτίμηση των ειδικών.

Αλλά και αυτές ακόμη οι διαδικασίες που μένουν, θα είναι απλοποιημένες.

Επομένως, πρόκειται για μια σημαντική τομή για την οποία δεν υπάρχει προηγούμενο, τα τελευταία χρόνια.

Με το νόμο-πλαίσιο μπαίνουν οι βάσεις και τα επόμενα βήματα, ακολουθούν τους αμέσως προσεχείς μήνες.

 Οι Ξεκάθαροι κανόνες του παιχνιδιού (ΠΙΝΑΚΑΣ 5)

Μέχρι σήμερα, υπήρχε μια αναχρονιστική, γραφειοκρατική και περιπτωσιολογική αντιμετώπιση από το Δημόσιο.  Δεν υπήρχαν σαφή πρότυπα αδειοδότησης, αλλά εξέταση κάθε αιτήματος ξεχωριστά.

Αυτό άφηνε περιθώρια για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, αυθαίρετες ερμηνείες των κανόνων και υπόνοιες για διαφθορά.

Με το νέο νόμο, αυτό αλλάζει. (ΠΙΝΑΚΑΣ 6)

·  Πρώτον: Αποσαφηνίζονται οι γενικοί όροι λειτουργίας, τα πρότυπα λειτουργίας και οι προδιαγραφές για κάθε δραστηριότητα.  Τίθενται, δηλαδή, ξεκάθαροι κανόνες του παιχνιδιού, που δεν επιδέχονται παρερμηνειών.  Ούτε από τη Δημόσια Διοίκηση ούτε από τους επενδυτές: "πρότυπα λειτουργίας" και "προδιαγραφές" είναι οι λέξεις-κλειδιά.

·  Δεύτερον: Ψηφιοποιούνται όλες οι διαδικασίες αδειοδότησης, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα για τους πολίτες και τη Διοίκηση, μειώνοντας τα σημεία επαφής μεταξύ τους που γεννούν υποψείς για διαφθορά.

·  Τρίτον: Εναρμονίζεται το καθεστώς των ελέγχων με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές, ενώ οι έλεγχοι γίνονται από διαπιστευμένους ελεγκτές είτε του Δημοσίου είτε του Ιδιωτικού τομέα.

Αποτέλεσμα:

-Το Δημόσιο από απλό χαρτοβασίλειο, ανακτά τον επιτελικό του ρόλο.

-Η Δικαιοσύνη απαλλάσσεται από ένα σημαντικό φόρτο υποθέσεων που αφορά την ερμηνεία των κανόνων αδειοδότησης και ελέγχου, καθώς αυτοί θα είναι πλέον ξεκάθαροι.

-Ο πολίτης γρήγορα και με ασφάλεια δικαίου μπορεί να ιδρύσει και να λειτουργήσει την επιχείρησή του, χωρίς να παρανομεί και χωρίς να νιώθει εκτεθειμένος στη διαφθορά

-Πριν σας περιγράψω το περιεχόμενο των παρεμβάσεων που κάνουμε, θέλω να σημειώσω πως ο νέος νόμος-πλαίσιο, θα συνδέεται με την ήδη θεσπισθείσα Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή.

Η Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή θα λειτουργεί ως υπηρεσία μιας στάσης για τους επενδυτές, αλλά με το νέο νόμο θα διευκολύνεται ακόμη περισσότερο η λειτουργία της, καθώς θα απλουστευθούν δραστικά, όλες οι διαδικασίες τις οποίες η Αρχή καλείται κατά περίπτωση να διεκπεραιώσει.

Βασισμένος σε όσα ήδη περιγράψαμε, ο νέος νόμος-πλαίσιο περιλαμβάνει τέσσερις τομές, όπως οριστικοποιήθηκαν από την επεξεργασία που έγινε τους τελευταίους 4 μήνες:

1. σύστημα «απλής αδειοδότησης» ή "υπεύθυνης δήλωσης", όπως ανέφερε και ο Πρωθυπουργός

2.όχι έλεγχοι εκ των προτέρων αλλά έλεγχοι κατά τη λειτουργία

3.έλεγχος των επιχειρήσεων από πιστοποιημένους φορείς

4.κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης

Εξηγώ, λοιπόν, ειδικότερα.

Πρώτον, εισάγουμε το σύστημα «απλής αδειδότησης» των επιχειρήσεων:

Μέχρι τώρα, όπως γνωρίζετε, σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις για να ξεκινήσουν τη δραστηριότητά τους, κάνουν αίτηση και περιμένουν πότε το Δημόσιο θα ελέγξει, για να εκδώσει την άδεια λειτουργίας.  Αυτό αλλάζει.

Στο καινούριο σύστημα, χρησιμοποιούνται τρία εργαλεία:

1. η αυτοσυμμόρφωση, όπου η ίδια η επιχείρηση δηλώνει υπεύθυνα πως έχει ήδη συμμορφωθεί και φέρει το βάρος της απόδειξης

2. η πιστοποίηση τρίτου, δηλαδή το outsourcing της διαδικασίας αδειοδότησης, όπως ήδη γίνεται π.χ. στην έκδοση πολεοδομικών αδειών, με τα πιστοποιητικά που εκδίδουν οι μηχανικοί και

3. η αξιοποίηση εργαλείων της αγοράς. Π.χ. επισυνάπτοντας ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, θα συνάγεται πως η εγκατάσταση αυτή ήδη τηρεί τις προδιαγραφές ασφαλείας, καθώς οι εταιρίες που ασφαλίζουν μιαν εγκατάσταση, έχουν αναγκαστικά εξετάσει την εγκατάσταση

 Ανάλογα με την κρισιμότητα του θέματος που αφορά στο δημόσιο συμφέρον, θα επιλέγεται ένα εκ των τριών εργαλείων.

Ως αποτέλεσμα της απλοποίησης και της εφαρμογής των εργαλείων μας, θα γίνει το εξής:

 (α) Σε πολλές περιπτώσεις δραστηριοτήτων, π.χ. σε ένα επαγγελματικό εργαστήριο -ας πούμε: κεραμικής- θα αρκεί η δήλωση στο ΓΕΜΗ και στη ΔΟΥ.  Η Περιφέρεια θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά για το γεγονός, χωρίς να κάνει κάτι επιπλέον ο πολίτης.  Καμία υποχρέωση δηλαδή, πέραν της εγγραφής στο ΓΕΜΗ και της ενημέρωσης της εφορίας.

(β) Στις άλλες περιπτώσεις δραστηριοτήτων ,π.χ. σε ένα κλωστοϋφαντουργείο, όπου υπάρχουν ορισμένοι λόγοι δημοσίου συμφέροντος,  - εν προκειμένω, να μην ενοχλούνται οι περίοικοι - και πάλι, δεν θα υπάρχει άμεση εμπλοκή των αρχών με έλεγχους στην αδειοδότηση.

 Αντίθετα, θα χρησιμοποιούνται τα τρία εργαλεία που είπαμε, όπως είναι π.χ. η υπεύθυνη δήλωση ή πιστοποίηση τρίτου.  Έτσι θα βεβαιώνεται εύκολα και γρήγορα, πως η επιχείρηση ήδη τηρεί και θα τηρεί τους ,κατά δραστηριότητα, γενικούς όρους λειτουργίας, που θα καθοριστούν με ΚΥΑ μετά από εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και θα είναι σαφείς, εξαρχής.

Aρα ο ίδιος επιχειρηματίας θα κινεί μόνος του τη διαδικασία, κερδίζοντας χρόνο και χρήμα, χωρίς να περιμένει τη Διοίκηση.

(γ)Υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία, ως εξαίρεση. Εδώ εμπίπτουν κάποιες λίγες περιπτώσεις, όπως π.χ. μια φαρμακοβιομηχανία.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, για συνταγματικούς και άλλους λόγους, εδώ θα εξακολουθήσει να απαιτείται και κάποια έγκριση από τις Αρχές.

Όμως, και στην περίπτωση αυτή, δεκάδες επιμέρους άδειες που απαιτούνται, αντικαθίστανται από υπεύθυνες δηλώσεις και πιστοποιήσεις τρίτων.

Οι εξαιρέσεις στον κανόνα, δηλαδή οι δραστηριότητες όπου θα απαιτείται και οι αρχές να παρέμβαινουν ενεργά πριν ξεκινήσει η επιχείρηση, θα καθορισθούν περιοριστικώς από τα αρμόδια Υπουργεία.  (ΠΙΝΑΚΑΣ 7)   Επομένως, λοιπόν, για τη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, θα μπορεί κανείς να ξεκινήσει μιαν επιχείρηση χωρίς να  υποβάλλει αμέτρητες αιτήσεις και να περιμένει περιμένοντας για έλεγχο, όπως σήμερα.

Αλλά αντίθετα, με απλές βεβαιώσεις -χωρίς άμεση εμπλοκή των αρχών- που θα υποβάλλονται μάλιστα, αποκλειστικά ηλεκτρονικώς.

Σε κάθε περίπτωση, με το νέο σύστημα πολύ λίγες θα είναι, οι παραδοσιακού τύπου εγκρίσεις από τις αρχές.

Στόχος μας είναι ο αριθμός των βημάτων αδειοδότησης να μειωθεί κατά τουλάχιστον 60% και όσα βήματα παραμείνουν, να αφορούν κυρίως υπεύθυνες δηλώσεις και πιστοποιήσεις τρίτων.

Δεύτερη τομή που εισάγουμε: μεταθέτουμε τους ελέγχους από το στάδιο παροχής της άδειας στο στάδιο λειτουργίας της εκάστοτε δραστηριότητας

Σήμερα το βάρος των ελέγχων πέφτει στο γραφειοκρατικό κομμάτι, στη διεκπεραίωση των αιτημάτων για αδειοδότηση.  Με το νέο σύστημα, δεν θα εξετάζεται εάν πληρούνται γενικώς και θεωρητικώς οι προϋποθέσεις πριν ξεκινήσει μια επιχείρηση, αλλά εάν τηρείται ο νόμος σε εγκαταστάσεις που ήδη  λειτουργούν, στην πράξη.  Όπως ήδη συμβαίνει με επιτυχία, στις αδειοδοτήσεις χαμηλής όχλησης στη βιομηχανία.

*Για παράδειγμα: ο ελεγκτής δεν θα εξετάζει απλώς στα χαρτιά, θεωρητικώς, τις προδιαγραφές μιας πρέσας -ας πούμε- για να εκτιμήσει πόσο θόρυβο αυτή παράγει, πριν την αδειοδότηση μιας επιχείρησης.  Αντίθετα, ο ελεγκτής θα εξετάζει κατά τη λειτουργία της επιχείρησης, πόσο θόρυβο πραγματικά παράγει η πρέσα.

Ο έλεγχος θα είναι σε δειγματοληπτική βάση, πιο ουσιαστικός και πιο αποτελεσματικός, διότι:

·  ο επιχειρηματίας κερδίζει χρόνο και χρήμα, καθώς μπορεί να ξεκινήσει να λειτουργεί, χωρίς να περιμένει τον έλεγχο.

·  οι επιχειρήσεις εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία τους, διότι αυτό που ελέγχεται είναι το αποτέλεσμα π.χ. το πόσος θόρυβος πράγματι παράγεται και όχι το τυπικό κομμάτι, δηλαδή το εάν η επιχείρηση διαθέτει θεωρητικώς μηχανήματα χαμηλής όχλησης,

· διασφαλίζεται πληρέστερα το δημόσιο συμφέρον καθώς ο έλεγχος γίνεται σε πραγματικές συνθήκες.

Ασφαλώς μας ενδιαφέρει οι έλεγχοι αυτοί να είναι διαφανείς, ώστε να μην έχουμε απλή χρονική μετάθεση των υποψιών για συναλλαγή με τους ελεγκτές, από το στάδιο πριν τη λειτουργία, στο στάδιο μετά την έναρξη της επιχείρησης.

Γι' αυτό κομβικό στοιχείο στο νέο σύστημα θα είναι η υιοθέτηση συγκεκριμένων προτύπων, τα οποία θα εφαρμόζονται ως τυφλοσούρτης, χωρίς διακριτική ευχέρεια για ερμηνείες από πλευράς των ελεγκτών.

Επομένως, μεγάλο μέρος της μεταρρύθμισης και της δουλειάς των Υπουργείων, αφορά ακριβώς την αποσαφήνιση των προδιαγραφών και των προτύπων που θέτει ο νόμος για την εκάστοτε δραστηριότητα, με βάση τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές. 

Έχοντας εξασφαλίσει όλα τα παραπάνω, θεσπίζουμε αυστηρές ποινές, ανάλογα φυσικά με τη βαρύτητα της κάθε παράβασης και με τη μεγαλύτερη δυνατή αντικειμενικότητα.

Πρόκειται για ποινές όπου στην περίπτωση σοβαρών παραβάσεων ή υποτροπής, περιλαμβάνουν:  πρόστιμα έως 3 εκατ. ευρώ ή 15 % του τζίρου της επιχείρησης, προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας, καθώς και ποινικές κυρώσεις για τους παραβάτες.

Για όσους δηλαδή παρερμηνεύσουν το μήνυμα που είναι το άνοιγμα στην υγιή επιχειρηματικότητα και όχι, φυσικά, η διευκόλυνση των επιτηδείων.

Τρίτη τομή: οι έλεγχοι θα διεξάγονται από πιστοποιημένους φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, με βάση τα συγκεκριμένα πρότυπα προδιαγραφών, οργάνωσης και λειτουργίας.

Δηλαδή, οutsourcing θα υπάρχει στη διαδικασία των αδειοδοτήσεων αλλά και σε μέρη των ελέγχων.  Για να γίνει, όμως, αυτό, οι φορείς θα πρέπει να έχουν τα προσόντα και να είναι πιστοποιημένοι.  Διότι δεν θέλουμε να καταργήσουμε το σύστημα ελέγχων φυσικά, αλλά αντίθετα να το εκλογικεύσουμε.  Γι' αυτό δημιουργούμε ένα σύγχρονο ρυθμιστικό πλαίσιο, ώστε να υπάρχουν και να λειτουργούν σωστά, τόσο οι κατάλληλοι δημόσιοι φορείς, αλλά και οι ιδιωτικοί (π.χ. μηχανικοί, εξειδικευμένες εταιρίες)- στο βαθμό που αυτό δεν αποτελεί ανεπίτρεπτη παραχώρηση δημόσιας εξουσίας.

Όπως ήδη γίνεται π.χ. με τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ:

Το κράτος δεν ελέγχει ξεχωριστά το κάθε αυτοκίνητο, αλλά πιστοποιεί τον φορέα του ελέγχου και αυτόν ελέγχει.  Σε κάθε περίπτωση, την ευθύνη για τη διεξαγόμενη έρευνα και τα συμπεράσμάτα της, τη φέρει η εκάστοτε δημόσια αρχή.  Στο εξής, η κεντρική διοίκηση, αντί να ελέγχει κάθε επιχείρηση ξεχωριστά, θα ελέγχει τους ελεγκτές των επιχειρήσεων.

Τέταρτη τομή: δημιουργούμε ένα κεντρικό, ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της αδειοδοτικής και ελεγκτικής διαδικασία.  Το σύστημα το οποίο θα έχει την μορφή ενός portal  στο οποίο, όποιος θέλει να ξεκινήσει μια δραστηριότητα, θα μπαίνει στο σύστημα, θα βλέπει τί χρειάζεται, αλλά θα κάνει και πολλές από τις διαδικασίες για την αδειοδότηση.

Ταυρόχρονα, θα μπορεί να παρακολουθεί πώς προχωρούν οι διαδικασίες, αλλά θα διατηρείται και ενιαίο αρχείο όπου θα συγκεντρώνονται όλα τα πιστοποιητικά.

 Και στόχος μας είναι με το νέο σύστημα, η αδειοδότηση σε πολλές δραστηριότητες, να ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά και αυθημερόν.

Μιλάμε για ελαχιστοποίηση -εάν όχι εξάλειψη- της φυσικής επαφής μεταξύ πολίτη-διοίκησης.

 Παράδειγμα:

Κάποιος θέλει να λειτουργήσει μια βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων.

i. Εισάγεται μέσω του συστήματος του ΓΕΜΗ, με το username και το password του. (ΠΙΝΑΚΑΣ 8)

ii. Μετά, πηγαίνει στο σχετικό πεδίο της μεταποίησης και βρίσκει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα βήματα που πρέπει να κάνει. (ΠΙΝΑΚΑΣ 9)

iii.  Ανεβάζει μόνος του τις υπεύθυνες δηλώσεις στο σύστημα.

iv. Κατόπιν, για λογαριασμό του ο διαπιστευμένος λ.χ. μηχανικός ανεβάζει στο σύστημα, βεβαίωση που αναφέρει πως η εγκατάστασή του είναι σύννομη. (ΠΙΝΑΚΑΣ 10)

v. Τέλος, για λογαριασμό του ανεβάζει η αρμόδια αρχή τις τυχόν εγκρίσεις λειτουργίας -όπου και αυτές, τις έχει ηλεκτρονικά ζητήσει. ο επιχειρηματίας.

vi. Από τη στιγμή που θα συμπληρώσει όλα τα βήματα, λειτουργεί κανονικά.

Τόσο απλά.  Και κάτι τελευταίο σχετικά με τα Επιχειρηματικά Πάρκα:  Απλοποιούμε τόσο τη διαδικασία εγκατάστασης των επιχειρήσεων σε επιχειρηματικά πάρκα, όσο και τη διαδικασία ίδρυσής τους.  Θέλουμε να ενθαρρύνουμε την ίδρυση νέων πάρκων, αλλά και να διευκολύνουμε τη λειτουργία των υφισταμένων.

Η φιλοσοφία μας είναι κάθε Πάρκο να αδειοδοτείται εκείνο για συγκεκριμένες χρήσεις κι από εκεί και πέρα, ο εκάστοτε φορέας λειτουργίας του να αδειοδοτεί τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να λειτουργήσουν εκεί, χωρίς καταρχήν παρέμβαση του Δημοσίου κατά την αδειοδότησή τους.

Τα στοιχεία, λοιπόν, που χαρακτηρίζουν το νέο σύστημα είναι τα εξής:

· Διευκόλυνση λειτουργίας της Κεντρικής Αδειοδοτικής Αρχής

· Σύστημα «απλής αδειοδότησης»

·  Μετάθεση των ελέγχων από το στάδιο ίδρυσης μιας εταιρίας στο στάδιο λειτουργίας της

·  Έλεγχοι των επιχειρήσεων από πιστοποιημένους φορείς

·  Κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης

·  Νέο πλαίσιο λειτουργίας για τα Επιχειρηματικά Πάρκα

 

Όπως βλέπετε, έχει ήδη γίνει σοβαρή  δουλειά για το νέο νόμο-πλαίσιο που δίνεται προς διαβούλευση και αναμένουμε να ψηφισθεί έως τις αρχές Απριλίου.

Από κοινού επίσης, με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και τις Υπηρεσίες, προωθούμε όλους τους νόμους, αλλά και τη δευτερογενή νομοθεσία που πρέπει να "κουμπώσουν" πάνω στο νόμο-πλαίσιο.

Ταυτόχρονα, προωθούμε όλες εκείνες τις οργανωτικές δράσεις, έτσι να είναι έτοιμη και η Διοίκηση να υλοποιήσει τη στρατηγική αυτή.

Προκειμένου να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην έκδοση της αναγκαίας δευτερογενούς νομοθεσίας, η συνεργασία σε κυβερνητικό επίπεδο θα συνεχισθεί εντατικά και όλη η προσπάθεια θα υποβοηθηθεί από μία μικτή ομάδα συντονισμού.

Στόχος μας είναι σε λίγους μήνες, να έχει ολοκληρωθεί το κανονιστικό πλαίσιο ώστε να φτιάξουμε ένα λειτουργικό σύστημα.

Κυρίες και Κύριοι,  Γνωρίζουμε πολύ καλά πως η απλοποίηση στην αδειοδότηση των επιχειρήσεων, είναι ένα τεράστιο έργο, που θα αλλάξει οριστικά το πλαίσιο. (ΠΙΝΑΚΑΣ 11)

Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε γρήγορα, διότι η Ελλάδα σήμερα έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ να φτιάξει μια νέα, υγιή παραγωγική βάση και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες. Τα εύκολα δανεικά και τα εύκολα λόγια τελείωσαν οριστικά.  Ο μόνος δρόμος για την ανάκαμψη είναι η στήριξη των επενδύσεων και της επιχειρηματικότητας.  Όχι με λόγια, αλλά με συγκεκριμένα έργα, με μεταρρυθμίσεις ουσίας, όπως η σημερινή.

Σας ευχαριστώ"


17/2/2014 Δείτε την παρουσίαση σε μορφή pdf
17/2/2014 Δείτε το πλήρες κείμενο του σχετικού Σχεδίου Νόμου
17/2/2014 Δείτε χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για το νέο Νόμο - Πλαίσιο για τις αδειοδοτήσεις των επιχειρήσεων
17/2/2014 Δείτε ενημερωτικό σημείωμα για τις στρατηγικές επενδύσεις
17/2/2014 Πίνακας 1
backεπιστροφή



infoepan@mou.gr

801 11 36300

Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Facebook Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Linked In Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Twitter Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο YouTube
Ημερίδα παρουσίασης και διαβούλευσης του πλαισίου στρατηγικής του ΕΠΑνΕΚ -κίνηση
Europe In My Region Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Ευρωπαϊκή τράπεζα Επενδύσεων
Ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων των Περιφερειών στους Τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου - Υπηρεσιών με τη χρηματοδότηση των ΠΕΠ

Συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα Jeremie


Ανάπτυξη
Νέος Επενδυτικός Νόμος

Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων
ΚΠΣ 2000-2006 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ - Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Χάρτης ιστοχώρου

Στατιστικά στοιχεία ιστοχώρου

Όροι χρήσης

Ομάδα έργου

Υπεύθυνος ιστοχώρου

Γραφείο Πληροφόρησης:
Λεωφ. Μεσογείων 56,
11527, Αθήνα
Τηλ: 801 11 36 300
Fax: 210 74 73 666 ώρες 8 πμ-7.00 μμ
Διάυγεια
Συμβατό με τις προδιαγραφές W3C WAI σε επίπεδο ΑΑ

Πιστοποιημένο από τον οργανισμό TUV

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης