Υπουργείο Οικονομίας & ΑνάπτυξηςΥπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΤΠΑ & ΤΣ
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία

GR / EN
Εκτυπώστε αυτή τη σελίδα Αυξήστε το μέγεθος των γραμμάτων Μειώστε το μέγεθος των γραμμάτων
Νέα και Ενδιαφέροντα
19/11/2010 - «Κάνουμε την ανάπτυξη πράξη» Συνέντευξη Τύπου της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, μετά την έγκριση του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (Ε.Τ.Ε.ΑΝ.) από το Υπουργικό Συμβούλιο

Μετά την έγκριση του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (Ε.Τ.Ε.ΑΝ.) από το Υπουργικό Συμβούλιο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας παρουσίασε το βασικό πακέτο θεσμικών και πολιτικών πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη και αναθέρμανση της οικονομίας, σε Συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε στους δημοσιογράφους.

Ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, υπογράμμισε τη σημασία του ΕΤΕΑΝ, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει ένα καινοτόμο χρηματοοικονομικό εργαλείο άντλησης ρευστότητας για τις επιχειρήσεις αλλά και ένα αξιόπιστο «όχημα», για τη δημιουργία νέων ανταγωνιστικών επιχειρήσεων στη χώρα. Το ΕΤΕΑΝ, όπως είπε χαρακτηριστικά «αναμένεται να λειτουργήσει ως ατμομηχανή για τη δημιουργία ρευστότητας στην αγορά και οικονομία, αναβαθμίζοντας και συμπληρώνοντας το υφιστάμενο χρηματοπιστωτικό σύστημα, μοχλεύοντας μέσω εγγυήσεων, αντεγγυήσεων, συνεπενδύσεων και συμμετοχών, συνολικούς πόρους άνω 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη διετία».

Στη συνέχεια ο Υπουργός τόνισε τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου, που είναι οι εξής:


•    Η επανεκκίνηση της οικονομίας
•    Η εξωστρέφεια και η αύξηση των εξαγωγών
•    Η λειτουργία του ανταγωνισμού και η μείωση τιμών
•    Η καινοτόμος και νεανική επιχειρηματικότητα.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης αναφέρθηκε στην απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, που ήδη βρίσκεται στο 14,5% και αναμένεται να φτάσει έως και 18% στο τέλος του χρόνου, καθώς και στην προσπάθεια που γίνεται να επισπευσθεί κατά ένα χρόνο, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις γρήγορης ανάκαμψης της οικονομίας και εξόδου από την κρίση. Σχετικά με την εξωστρέφεια, δήλωσε ότι στόχος του Υπουργείου είναι οι εξαγωγές να φτάσουν το 10% του ΑΕΠ έως το 2012 ενώ έχουν ήδη δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τη δημιουργία ενός Ταμείου για την Εξωστρέφεια.
Σχετικά με τη λειτουργία του ανταγωνισμού και τη μείωση τιμών, ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, τόνισε ότι στόχος του υπουργείου είναι η εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής που θα «επιστρέψει εισοδήματα στους καταναλωτές που έχασαν εξαιτίας μη δίκαιων τιμών που ισχύον στην αγορά μας». Με βάση αυτή τη στρατηγική έχουν δρομολογηθεί μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών όπως είναι ο νέος νόμος για τη λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το Παρατηρητήριο Τιμών, το Γενικό Εμπορικό Μητρώο, η έναρξη διαβούλευσης για νέο καθεστώς σχετικά με τις προωθητικές ενέργειες, την ιχνηλασιμότητα των νωπών οπωροκηπευτικών για έλεγχο τιμών και σταμάτημα των παράνομων ελληνοποιήσεων, και το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών προμηθειών. Συμπληρωματικά θα λειτουργήσει και η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων αλλά και ο νέος αναπτυξιακός νόμος που θα παρουσιαστεί εντός των επόμενων 10 ημερών και ο νέος νόμος για την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ακολουθούν οι τοποθετήσεις των Υπουργών:
Μ. Χρυσοχοϊδης: Πριν από λίγο παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης, του ΕΤΕΑΝ. Πριν σας παρουσιάσω όμως το ΕΤΕΑΝ, θα ήθελα να σας περιγράψω πολύ σύντομα τους αναπτυξιακούς στόχους και τις προτεραιότητές μας ως Υπουργείου και ως χώρας, μέσα στην κρίση την οποία βιώνουμε, τις προτεραιότητες που έχουμε θέσει προκειμένου να οδηγήσουμε την οικονομία στην ανάπτυξη.

Ο πρώτος λοιπόν στόχος, η πρώτη και βασική μας προτεραιότητα είναι η αναθέρμανση και η επανεκκίνηση της οικονομίας. Αυτό σημαίνει ότι ενεργοποιούμε όλα μας τα όπλα για να καταπολεμήσουμε το μεγάλο εχθρό, που είναι η ύφεση. Προχωρούμε στην υλοποίηση του ΕΣΠΑ, το οποίο αυτή τη στιγμή παρουσιάζει μια απορροφητικότητα της τάξεως του 14,5% κι ευελπιστούμε ότι στο τέλος του χρόνου θα φτάσουμε στο 17% έως 18%, από την απορροφητικότητα της τάξης του 2,9% που παραλήφθηκε πριν από ένα χρόνο. Η δική μου προσπάθεια, του κ. Ρήγα, ο οποίος είναι και ο καθ΄ ύλην αρμόδιος, των υπηρεσιών του Υπουργείου και των συναρμοδίων Υπουργείων, είναι να φέρουμε ένα χρόνο μπροστά το ΕΣΠΑ ώστε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις γρήγορης ανάκαμψης της οικονομίας και εξόδου από την κρίση.

Ήδη προετοιμαζόμαστε με τις υπηρεσίες μας και πολύ σύντομα, σε συνεννόηση και με τα άλλα Υπουργεία, θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση αυτού του στόχου. Ταυτόχρονα, για την επανεκκίνηση και αναθέρμανση της οικονομίας, εφαρμόζουμε μια σειρά από νέα εργαλεία χρηματοδοτικά και χρηματοοικονομικά, τα οποία θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν την ποθούμενη ρευστότητα και την πρόσβαση στην αγορά του χρήματος.

Για το λόγο αυτό λοιπόν, όπως ξέρετε, δημιουργήθηκε το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, το οποίο υπεγράφη πριν από είκοσι μέρες. Το Ταμείο Επιχειρηματικότητας έχει διαθέσει 460 εκατομμύρια ευρώ, μισό δισεκατομμύριο περίπου, στο οποίο με τη μόχλευση με το τραπεζικό κεφάλαιο, θα έχουμε σε λίγους μήνες ένα κεφάλαιο της τάξεως του 1,4 δις ευρώ τουλάχιστον, το οποίο θα δοθεί στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποκλειστικά, με μια σειρά προγράμματα τα οποία θα προκηρύξουμε το επόμενο χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης, που όπως σας είπα σήμερα παρουσιάσαμε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Το Ταμείο Εξοικονομώ Κατ΄ Οίκον, του οποίου η εφαρμογή δρομολογείται, το Ταμείο Jeremy, το οποίο υπογράφτηκε πριν από ένα μήνα με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, το Ταμείο Jessica, που αφορά αστικές αναπλάσεις, και 2 δις ευρώ που θα δοθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με χαμηλά επιτόκια προς τις ελληνικές τράπεζες προκειμένου να χρηματοδοτηθούν αποκλειστικά με αυτά τα 2 δις ευρώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Σε λίγες μέρες πρόκειται να υπογραφεί από τον κ. Σαχινίδη η εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. 'Αρα λοιπόν δημιουργούμε μια πάρα πολύ σημαντική ρευστότητα στην ελληνική αγορά και στις ελληνικές επιχειρήσεις το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ο δεύτερος στόχος μας είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας της οικονομίας μας, το μεγάλο πρόβλημα αν θέλετε το οποίο έχει η οικονομία μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ωστόσο, αυτό το διάστημα, μετά το ξέσπασμα της κρίσης, έχουμε μια έκρηξη στην κυριολεξία των εξαγωγών. Οι εξαγωγικές μας επιχειρήσεις, ασφυκτιούσες στη χώρα, επιχειρούν την έξοδό τους στην παγκόσμια αγορά και πάνε καλά. Έχουμε μια σημαντική αύξηση των εξαγωγών και θα ανακοινώσουμε σε λίγες μέρες ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα, μια ολοκληρωμένη στρατηγική με χρηματοδότηση για τη στήριξη των εξαγωγών και των εξαγωγικών επιχειρήσεων της χώρας.

Ο τρίτος μας στόχος είναι η λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού και η σωστή και ορθολογική λειτουργία της αγοράς, η διαμόρφωση δίκαιων τιμών στην αγορά, πάντα στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κρίσης και της ενίσχυσης των εισοδημάτων των πολιτών και των καταναλωτών.
Και τέταρτον, φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε γρήγορα ένα μεγάλο εθνικό κίνημα νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας. Πριν από ένα μήνα, μαζί με τον Πρωθυπουργό, είχαμε την τύχη να συναντήσουμε εκατό καινοτόμους και νέους σε ηλικία επιχειρηματίες, οι οποίοι επιχειρούν αυτή τη στιγμή στη χώρα με τρόπο πολύ δυναμικό, πολύ εξωστρεφή, με πολύ μεγάλη προστιθέμενη αξία. Διαμορφώνουμε γρήγορα μια διαδικτυακή γιγαντιαία πλατφόρμα μαζί με το νέο πλαίσιο για τη στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας και καινοτόμου ταυτόχρονα. Θέλουμε στα επόμενα δύο χρόνια να ιδρύσουμε πενήντα χιλιάδες νέες επιχειρήσεις καινοτόμες από νέους Έλληνες.

Σε ότι αφορά την εφαρμογή του ΕΣΠΑ, θέλω να σας τονίσω ότι γίνεται μια γιγαντιαία προσπάθεια αυτή τη στιγμή από τον κ. Ρήγα, τους Γενικούς Γραμματείς και τις υπηρεσίες, και έχουν ήδη δημιουργηθεί μια σειρά από προϋποθέσεις για πολύ γρήγορη απορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ.

Σε ότι αφορά την εξωστρέφεια, ο στόχος μας είναι να πάμε στο 10% του ΑΕΠ μέχρι το 2012, σε δυο χρόνια από σήμερα και στο 16% μέχρι το 2014. Έχουμε προχωρήσει κι είμαστε έτοιμοι να δημιουργήσουμε Ταμείο για την Εξωστρέφεια, το οποίο λέγεται «Go To Market». Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο εθνικό brand μαζί με τον εκσυγχρονισμό του ΟΠΕ, ο οποίος είναι ένας οργανισμός που δεν ανταποκρίνεται αυτή τη στιγμή στις ανάγκες της οικονομίας και των επιχειρήσεων, και βέβαια να δημιουργήσουμε ένα Δίκτυο Συνεργασίας με τα υπόλοιπα Υπουργεία.

Θα ήθελα να σας πω και λίγα λόγια για το ζήτημα το οποίο σήμερα συζητήσαμε στο Υπουργικό Συμβούλιο και αφορά το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης. Το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης είναι μια καινοτομία στην οικονομία και στην αγορά της χώρας.

Πρέπει να σημειώσω ότι το ΕΤΕΑΝ δεν είναι τράπεζα, δεν έρχεται δηλαδή σε επαφή με τους πολίτες και με τις επιχειρήσεις. Το ΕΤΕΑΝ είναι ένα Ταμείο το οποίο εγγυάται, επενδύει, συνεπενδύει και μοχλεύει μαζί με τις τράπεζες, μαζί με το τραπεζικό σύστημα, χρήματα, δίνοντας ρευστότητα στην ελληνική αγορά. Είναι μια ανώνυμη εταιρεία, η οποία θα ξεκινήσει με ένα αρχικό κεφάλαιο της τάξεως του 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, όπου 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ από το κεφάλαιο αυτό προέρχεται από ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου και 212 εκατομμύρια από κεφάλαια του υπάρχοντος μέχρι στιγμής ΤΕΜΠΜΕ, του οποίου αποτελεί τη μετεξέλιξη.

Το ΕΤΕΑΝ είναι ένα ταμείο που παρεμβαίνει στην οικονομία και το χρηματοπιστωτικό σύστημα, παρέχοντας ρευστότητα σημαντικού ύψους, με στόχο τη στήριξη των επιχειρήσεων. Θα λειτουργήσει ως καταλύτης στη ροή κεφαλαίων, αναβαθμίζοντας και συμπληρώνοντας το υφιστάμενο χρηματοπιστωτικό σύστημα, μοχλεύοντας μέσω εγγυήσεων, αντεγγυήσεων, συνεπενδύσεων και συμμετοχών, συνολικούς πόρους άνω 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη διετία.

Έχει σημασία επίσης να πούμε ότι ο ρόλος του ΕΤΕΑΝ είναι πολύ καινοτομικός, πολύ νέος. Θα παρεμβαίνει στην αγορά μέσω των τραπεζών ή άλλων χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, με τα οποία κάθε φορά θα συνεργάζεται συνεπενδύοντας κεφάλαια. Συνεπώς έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε από δω και πέρα ουσιαστική και στοχευμένη στήριξη στις επιχειρήσεις, με ιδιαίτερη μάλιστα έμφαση στις μικρομεσαίες, στις καινοτόμες, στις εξωστρεφείς επιχειρήσεις ή ακόμα σε εκείνες που παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Η παρέμβαση του ΕΤΕΑΝ μπορεί να δώσει πρόσβαση στις ελληνικές επιχειρήσεις σε χρηματοδότηση και σε πόρους που σήμερα τους στερεί η χρηματοπιστωτική και η εγχώρια χρηματοδοτική αγορά, με αποτέλεσμα να υστερούν έναντι των ξένων ανταγωνιστών, ακόμα και όταν αυτές είναι σε θέση να έχουν πολύ καλύτερες ιδέες και πολύ καλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης.

Το ΕΤΕΑΝ επιπλέον αναμένεται να αποτελέσει τον πιο σημαντικό σύμμαχο των ελληνικών επιχειρήσεων απέναντι στο καθεστώς πιστωτικής ασφυξίας, που δυστυχώς σήμερα είναι μια αμείλικτη πραγματικότητα για την ελληνική οικονομία.

Τέλος, θέλω να πω κάτι ακόμα πολύ σημαντικό σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή και την προσφορά του ΕΤΕΑΝ στην ελληνική οικονομία. Και αυτό είναι η σημαντική μείωση του κόστους του δανεισμού, που σήμερα ταλαιπωρεί τις ελληνικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα τις μικρομεσαίες, αξιοποιώντας τα κεφάλαια, για δραστικό περιορισμό των υψηλών επιτοκίων και των απαιτούμενων εξασφαλίσεων που ισχύουν σήμερα στην αγορά. Συνεπώς, με τη σημερινή έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο δημιουργείται αυτό το πολύ σημαντικό Ταμείο, το οποίο θα αποτελέσει την ατμομηχανή για τη δημιουργία ρευστότητας στην ελληνική αγορά και στην ελληνική οικονομία.

Ταυτόχρονα με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα πάρουμε το επόμενο χρονικό διάστημα, διαμορφώνουμε ένα ισχυρότατο και συνεκτικότατο, εθνικό, αναπτυξιακό πλαίσιο βασισμένο στο δημόσιο συμφέρον, βασισμένο στην αποτελεσματικότητα της οικονομίας και βεβαίως στην κοινωνική δικαιοσύνη. Γιατί μόνο εάν αυξήσουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης και αυξήσουμε και το ΑΕΠ της χώρας, θα μπορέσει να διανεμηθεί το περίσσευμα στην ελληνική κοινωνία και κυρίως σε αυτούς οι οποίοι έχουν στερηθεί εισοδήματα , λόγω της κρίσης.

Θέλω να σας πω λοιπόν ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα φέρουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια στη Βουλή για νομοθέτηση και για ψήφιση το νέο αναπτυξιακό νόμο, ο οποίος σε λίγες ημέρες θα πάρει τη μορφή του σχεδίου νόμου. Το κείμενό του και οι διατάξεις του αποτελούν μια μεγάλη τομή στα επενδυτικά πράγματα της χώρας.

Θα φέρουμε προς ψήφιση το νομοσχέδιο για την αδειοδότηση, για τη διευκόλυνση των αδειοδοτήσεων της μεταποίησης και των βιομηχανικών επιχειρηματικών περιοχών. Θα φέρουμε προς ψήφιση το νομοσχέδιο που αφορά την απλοποίηση των διαδικασιών για μια σειρά από τεχνικά επαγγέλματα.

Είναι στο δρόμο επίσης – και θα σας μιλήσει στη συνέχεια ο κ. Ρόβλιας –  το νομοσχέδιο που αφορά τις δημόσιες συμβάσεις και η ψηφιοποίησή τους, ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα με διαφάνεια, που θα καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται πια οι προμήθειες και οι δημόσιες συμβάσεις γενικότερα στη χώρα, το Γενικό Εμπορικό Μητρώο, το οποίο επίσης προχωράει, και μια σειρά άλλες πρωτοβουλίες, όπως είναι το one stop shop, δηλαδή η υπηρεσία μιας στάσης για την ίδρυση επιχειρήσεων και γενικότερα όλες εκείνες οι διαρθρωτικές αλλαγές που συμβάλλουν στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και τη διευκόλυνση των επιχειρηματιών.

Από την άλλη πλευρά προχωράμε – θα σας εξηγήσει στη συνέχεια ο κ. Ρήγας – σε μια σειρά από ρυθμίσεις για την απλοποίηση και για την ταχύτερη υλοποίηση του ΕΣΠΑ και των κοινοτικών προγραμμάτων έτσι ώστε να οδηγήσουμε τη χώρα σε μια γρήγορη ανάπτυξη.
Σας ευχαριστώ πολύ. 

Ο κ. Ρόβλιας έχει το λόγο.

Ντίνος Ρόβλιας: Ευχαριστώ Υπουργέ. Θα σας πω τίτλους και στη συνέχεια ό,τι από αυτό θεωρείτε ότι έχει ενδιαφέρον με ρωτάτε και συζητάμε, από αυτά, εννοείται, που προγραμματίζουμε για τις επόμενες ημέρες. Αύριο υπογράφω την Υπουργική Απόφαση για τις εισροές – εκροές. Θα δοθεί στη δημοσιότητα τη Δευτέρα και πηγαίνει στον κ. Ρέππα για συνυπογραφή. Οι εισροές – εκροές, γνωρίζετε, είναι το σύστημα το οποίο θα αντιμετωπίσει, κατά ένα μέρος, το λαθρεμπόριο πετρελαίου.

Την άλλη εβδομάδα βγάζουμε σε δημόσια διαβούλευση την Υπουργική Απόφαση για τις προωθητικές ενέργειες, για τα δώρα που δίνουν στα super markets, και το βγάζουμε σε δημόσια διαβούλευση, διότι έχουν ακουστεί πολλές και διάφορες απόψεις και θα πρέπει όλες αυτές τις απόψεις να τις δούμε επίσημα, να μας τις στείλουν για να αποφασίσουμε για το τελικό κείμενο. Επίσης, τις επόμενες ημέρες θα εκδοθεί η αγορανομική διάταξη για την ιχνηλασιμότητα των νωπών οπωροκηπευτικών, με δύο στόχους: Πρώτον, τον έλεγχο των τιμών και δεύτερον, τον έλεγχο των παράνομων ελληνοποιήσεων.

Προγραμματίζουμε για την άλλη εβδομάδα να σας παρουσιάσουμε επίσημα και ολοκληρωμένα το Παρατηρητήριο Τιμών, ένα χρήσιμο εργαλείο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους καταναλωτές για να πετύχουν πρόσβαση στα καταστήματα που έχουν τις καλύτερες γι' αυτούς τιμές.

Δύο πρωτοβουλίες οι οποίες θα εξελιχθούν τον επόμενο καιρό –δεν μπορώ να σας το προσδιορίσω ακριβώς – είναι το Ελληνικό Σήμα Ποιότητας και το Σήμα Ελληνικού Προϊόντος. Εργάζεται ήδη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή για να καταρτήσει το σχέδιο νόμου της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, μία Αρχή η οποία θα παρακολουθεί όλες τις δημόσιες συμβάσεις κάθε Δήμου, κάθε Περιφέρειας, κάθε Οργανισμού, κάθε Υπουργείου, κάθε νομικού προσώπου, για να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή τι προγραμματίζεται, τι ανατίθεται, τι είναι σε εξέλιξη, τι έχουμε πληρώσει και τι χρωστάμε. Σαν κράτος ανά πάσα στιγμή, θα μπορούμε να έχουμε την εικόνα από τις δημόσιες συμβάσεις που είναι σε εξέλιξη.

Παράλληλα, προετοιμάζεται και θα εφαρμοστεί το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Προμηθειών. Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σχετική σύμβαση. Θα υπογραφεί εντός των ημερών. Και έχουμε προγραμματίσει δύο πιλοτικούς ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, όπου θα υποβάλλονται οι προσφορές με ηλεκτρονικό τρόπο και θα γίνονται τα χτυπήματα τα οποία θα τα βλέπουμε στην οθόνη, χωρίς όμως να γνωρίζει κανένας ποιος κάνει το χτύπημα. Θα ενημερωθείτε και θα παραστείτε σ' αυτές τις πιλοτικές διαδικασίες.

Επί των προμηθειών και των διαγωνισμών όμως οι οποίοι τρέχουν -γιατί αυτή τη στιγμή δεν έχουμε ηλεκτρονικό σύστημα- έχουν δοθεί μια σειρά από εντολές, έχουν ληφθεί κάποια μέτρα και θα ακολουθήσουν κι άλλα, για την επιτάχυνση για τη διαφάνεια.

Γνωρίζετε ότι υπάρχουν στο Υπουργείο διαγωνισμοί οι οποίοι είναι σε εκκρεμότητα 4 και 5 χρόνια. Αυτό είναι απαράδεκτο. Ο δημόσιος διαγωνισμός είναι σαν το τρένο. Προχωράει και δεν σταματάει παρά μόνο όπου προβλέπεται να σταματήσει. Ο δημόσιος διαγωνισμός δεν σταματάει παρά μόνο εάν το διατάξει το Συμβούλιο Επικρατείας. Αυτό θα γίνεται από δω και στο εξής και θα συντομευθούν πάρα πολύ οι χρόνοι ολοκλήρωσης των δημοσίων διαγωνισμών προμηθειών.

Ήδη δόθηκαν εντολές για μέτρα διαφάνειας, και θα σας πω χαρακτηριστικά για τις τεχνικές προδιαγραφές που είναι μια πηγή προβλημάτων και χρησιμοποιών επιεική λέξη «προβλημάτων». Οι τεχνικές προδιαγραφές λοιπόν θα αναρτώνται για διαβούλευση στο Διαδίκτυο πριν εισαχθούν στις προκηρύξεις των διαγωνισμών και θα εισακούονται οι παρατηρήσεις της αγοράς, έτσι για να μην υπάρχουν φωτογραφικές τεχνικές προδιαγραφές και να μην υπάρχουν αποκλεισμοί.

Και τέλος, δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι αλλά είναι κάτι το οποίο προγραμματίζουμε -γιατί είναι αρκετά όλα αυτά και αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορούν να γίνουν όλα ταυτόχρονα- θα γίνει κάποια οργανωμένη κίνηση σε συνεργασία και με άλλα Υπουργεία για τα θέματα του παραεμπορίου. Επίσης ένα τελευταίο, υποσχέθηκα και θέλω να το επαναλάβω και σε σας, ότι δεν θα αιφνιδιάζουμε την αγορά. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για ένα ασφαλές επιχειρηματικό περιβάλλον, τουλάχιστον από το δικό μας το Υπουργείο.

Υποσχόμαστε λοιπόν ότι δε θα αιφνιδιάζουμε την αγορά. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα συμφωνούμε πάντα μαζί τους, αλλά θα ξέρουν τι ετοιμάζουμε και θα έχουν εκφράσει τις απόψεις τους πριν εμείς καταλήξουμε οριστικά σε αυτά τα οποία θέλουμε.
Ευχαριστώ πολύ.

Παναγιώτης Ρήγας: Ήδη αναφέρθηκε ότι υπάρχει μια επιτάχυνση των ρυθμίσεων υλοποίησης των δράσεων και έργων του ΕΣΠΑ, με στόχο να είμαστε στο τέλος της χρονιάς στο επίπεδο της απορροφητικότητας του 17,2%. Όμως αυτό δεν αρκεί. Με την πρόθεση που έχουμε να φέρουμε το ΕΣΠΑ μπροστά οι ρυθμοί πρέπει να επιταχυνθούν.

Γι΄ αυτό εργάζεται ήδη και παραδίδει τις προτάσεις της η Επιτροπή περαιτέρω απλοποίησης των διαδικασιών του ΕΣΠΑ. Έχει γίνει μία πρώτη απλοποίηση που έχει βοηθήσει, δεν ήταν όμως αρκετή έτσι ώστε να αρθούν όλα τα εμπόδια τα οποία δημιουργούν προβλήματα στην πορεία.

Πέρα από αυτό υπάρχει και μία πρωτοβουλία που έχει παρθεί από το Υπουργείο Δικαιοσύνης -που θα την έχετε ακούσει- σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Περιβάλλοντος, για να απλοποιηθούν οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων που αφορούν και τα δημόσια έργα, οι αδειοδοτήσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα, οι εγκρίσεις του Υπουργείου Πολιτισμού, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ξεμπλοκάρουμε κάποια πολύ μεγάλα έργα τα οποία και εξ αυτών των εμποδίων καθυστερούν.

Έχουμε ένα θετικό θα έλεγα νέο δεδομένης της συγκυρίας, ότι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το οποίο σε πολύ μεγάλο βαθμό χρησιμοποιείται για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, θα είναι στα όρια του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων που φέτος προσδιορίστηκε, δηλαδή στο 8,5 δις.

Το μεγαλύτερο ποσό από αυτά ξέρετε ότι πάει για τα συγχρηματοδοτούμενα, έτσι δε θα έχουμε πρόβλημα όσον αφορά τουλάχιστον τη συγχρηματοδότηση των έργων του ΕΣΠΑ. Κάποιοι φόβοι που είχαν διατυπωθεί την προηγούμενη περίοδο, αυτή τη στιγμή έχουν αρθεί.

Το τρίτο είναι ότι έχουμε ξεκινήσει και σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο τη διαδικασία αναθεώρησης του ΕΣΠΑ, σε όλα τα επιχειρησιακά του προγράμματα, με ένα στόχο να κάνουμε συμβατό όσο γίνεται το πρόγραμμα και με τους περιορισμούς που υπάρχουν, γιατί δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα πάντα, με τη νέα αναπτυξιακή μας εθνική στρατηγική.

Έτσι λοιπόν θα έχουμε σύντομα προσαρμογή ορισμένων αξόνων και των στόχων του ΕΣΠΑ, με κύριο στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την έμφαση στα έργα και στις δράσεις προστασίας περιβάλλοντος.

Και θα ήθελα να ολοκληρώσω λέγοντας ότι στόχος μας είναι η ενίσχυση κυρίως των αξόνων εκείνων και των περιφερειακών επιχειρησιακών προγραμμάτων που έχουν να κάνουν με την τόνωση και ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης στην περιφέρεια. Αυτό βεβαίως θα εκφραστεί και μέσα από το κείμενο και τις διατάξεις του νέου επενδυτικού νόμου, οπότε θα γίνει πολύ πιο καθαρή αυτή η συμπόρευση των στόχων του ΕΣΠΑ και των προτεραιοτήτων που βάζει ο νέος επενδυτικός νόμος.
Σας ευχαριστώ.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ευχαριστώ. Να ενημερώσω ότι ο κ. Ξυνίδης λείπει στο εξωτερικό σε μία αποστολή σήμερα και δεν είναι παρών. Παρακαλώ ο κ. Αναγνωστόπουλος έχει το λόγο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Σχετικά με την αναφορά σας για τη λειτουργία συστήματος ανταγωνισμού που θα εξασφαλίζει δίκαιες τιμές στην αγορά, αν θα δούμε αυτές τις δίκαιες τιμές στη χριστουγεννιάτικη αγορά και αν στο όλο πλαίσιο θα έχει ενταχθεί και η προτροπή σας προς τις πολυεθνικές να μειώσουν τις τιμές τουλάχιστον 20%. Και να συμπληρώσω: Πριν από λίγη ώρα σ`Α αυτή την αίθουσα ο συνάδελφός σας, ο κ. Παπακωνσταντίνου, ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων, μεταξύ των οποίων και τη μετάταξη σειράς προϊόντων ανάμεσα στα οποία τα τρόφιμα σε αυξημένο συντελεστή και επίσης την εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης. Αν αυτή η αναφορά από τον κ. Παπακωνσταντίνου, η απόφαση, σας ανατρέπει την αισιοδοξία ότι το προσεχές εξάμηνο θα έχουμε πτώση του πληθωρισμού στο μισό.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Κατ' αρχήν δεν ανακοινώθηκαν συγκεκριμένες αυξήσεις σε τρόφιμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μετάταξη στο ΦΠΑ, Στο 13%.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ας μην προτρέχουμε στο ποιες είναι οι λεπτομέρειες αυτής της μετάταξης. Και δεν είναι αυτού του τραπεζιού άλλωστε κουβέντα. Αυτό που θέλω να σας πω και το άφησα γιατί ήξερα ότι θα με ρωτήσετε, είναι ότι φέρνουμε στη Βουλή μια τροποποίηση του νόμου 703 προκειμένου να κάνουμε ακόμα πιο αποτελεσματικό το έργο του ελέγχου, του ανταγωνισμού στην αγορά. Αρχές Δεκεμβρίου το νομοσχέδιο αυτό θα πάει στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια στη Βουλή.  Το δεύτερο που θέλω να σας πω και επιμένω και εμμένουμε, γιατί είναι η αποστολή μας αυτή, είναι ότι στη χώρα πρέπει να διαμορφωθεί όπως είπαμε ένα επίπεδο δίκαιων τιμών που αντιστοιχούν στο επίπεδο της οικονομίας της χώρας, που αντιστοιχούν στα εισοδήματα των πολιτών και βεβαίως στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Για το λόγο αυτό λοιπόν θα γίνει μια ολοκληρωμένη προσπάθεια προκειμένου να διαμορφωθούν αυτές οι δίκαιες τιμές και να μπορέσουμε έτσι να ελαφρύνουμε κάθε σπίτι, κάθε οικογένεια μέχρι τέλος του χρόνου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι θα προβλέπει αυτή η τροποποίηση του Ν. 703 περί ανταγωνισμού; Και δεύτερον, δεν έχω καταλάβει με ποιον τρόπο θα επισπευσθεί το ΕΣΠΑ, θα έρθει ένα χρόνο νωρίτερα.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Σε ό,τι αφορά το πρώτο σας ερώτημα θα σας απαντήσουμε την ώρα που πρέπει φέρνοντας εδώ το νομοσχέδιο, σε ό,τι αφορά το δεύτερό σας ερώτημα, σχετικά με το ΕΣΠΑ, ήδη είπε ο κ. Ρήγας προηγουμένως μια σειρά από ενέργειες που έχουν ως στόχο να προωθήσουν τη γρήγορη εφαρμογή και υλοποίηση των προγραμμάτων και την απλοποίηση όλης της επιχείρησης αυτής.  Και είναι πραγματικά μια μεγάλη επιχείρηση. Ένα μεγάλο εγχείρημα, το οποίο αυτή τη στιγμή προετοιμάζεται, πάντα σε συνεννόηση με τους φορείς, τις περιφέρειες και τα τομεακά προγράμματα που επιχειρούν και υλοποιούν τα Υπουργεία, και θα το παρουσιάσουμε πολύ σύντομα σε συνεννόηση φυσικάκαι με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή γιατί δεν έχουμε πολλά περιθώρια χρόνου να περιμένουμε και να καθυστερούμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βάζοντας κάτω τους αριθμούς τους οποίους μας ανακοινώσατε λίγο πριν, σταδιακά θα ρίξετε στην αγορά μέσα στο 2011 περίπου 4 δις ευρώ, σταδιακά ίσως κάποια χρήματα των Ταμείων με μόχλευση.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Σωστά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τα μέτρα που πήρατε το 2010 από την αγορά θα λείψουν 7 δις ευρώ. Θα ήθελα να μου πείτε αν αυτό είναι δίκαιο απέναντι στην αγορά.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Δεν είναι 4 δις τα ευρώ της αγοράς. Είναι πολύ περισσότερα. Διότι το ΕΣΠΑ δίνει πάρα πολλά χρήματα. Η αγορά τα εισπράττει αυτά τα χρήματα. Διότι όπως σας είπα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δίνει και αυτή. Έδωσε το Δημόσιο 25 δις εγγυήσεις, από τα οποία 30% πρέπει να επανέλθουν στην αγορά. 'Αρα λοιπόν δώσαμε πολύ περισσότερα. Πάρα πολλά περισσότερα. Όπως επίσης δίνουν πολύ περισσότερα οι καταναλωτές. Και πρέπει ένα μέρος από αυτά να επιστρέφεται πίσω. Συνεπώς δεν είναι καλοί οι λογαριασμοί που κάνατε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να επιμείνω λίγο στο ΦΠΑ των τροφίμων. Νωρίτερα ο κ. Παπακωνσταντίνου μας είπε ότι μειώνεται ο ΦΠΑ σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία και τα φάρμακα. Η ερώτηση είναι αν υπάρχει παράθυρο για σας στα τρόφιμα να δούμε το ΦΠΑ τους χαμηλότερα απ`Α ό,τι είναι σήμερα και δεύτερον, η αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ, η αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης του χρόνου, πόσο σας προβληματίζουν αναφορικά με τον πληθωρισμό;

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Είχατε προηγουμένως τον κ. Παπακωνσταντίνου εδώ, με ρωτάτε πράγματα που αφορούν το Υπουργείο Οικονομικών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να επανέλθω λίγο στο ερώτημα του συναδέλφου για το νομοσχέδιο για τον ανταγωνισμό. Αν θυμάμαι καλά, σε προηγούμενη συνέντευξή σας είχατε πει ότι νόμοι υπάρχουν, δίκαιο ανταγωνισμού υπάρχει αρκεί να εφαρμόζεται. Τώρα προφανώς διαπιστώνετε κάποιο κενό το οποίο θα διορθώσετε για να επανέλθουν οι δίκαιες τιμές στην αγορά. Να μας πείτε ποιο είναι αυτό το κενό;

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Εσείς δίνετε αυτή την ερμηνεία, όχι εγώ. Εγώ πιστεύω ότι οι νόμοι υπάρχουν και πρέπει να εφαρμόζονται. Αλλά οι νόμοι υπάρχουν, για να βελτιώνονται κάθε φορά, γιατί αλλάζουν οι συγκυρίες. Συνεπώς δεν έρχεται ο νέος νόμος για να κάνει τις τιμές πιο δίκαιες, έρχεται ο νόμος για να λειτουργήσει καλύτερα ο ίδιος ο υπάρχων νόμος, και να γίνει πιο αποτελεσματική η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα λίγο να σταθώ στο ίδιο θέμα. Είναι γνωστό κ. Υπουργέ ότι στην πλειονότητα των κλάδων στην ελληνική αγορά η σύνθεση είναι ολιγοπωλιακή, έως μονοπωλιακή και έχει διαμορφωθεί ένα ορισμένο status και στις τιμές και στον ανταγωνισμό. Πιστεύετε ότι είναι δυνατό με την οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση επιχειρήσετε, αυτό να ανατραπεί;

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Η νομοθετική παρέμβαση δεν αφορά τις τιμές, επαναλαμβάνω και πάλι. Αφορά τη λειτουργία της Επιτροπής, αφορά τη λειτουργία της αγοράς και των συνθηκών ανταγωνισμού, αφορά συνολικότερα τη λειτουργία της οικονομίας. Κάθε φορά πρέπει να επικαιροποιούμε τις νομοθετικές ρυθμίσεις για να γινόμαστε πιο αποτελεσματικοί. Επαναλαμβάνω: μην συγχέετε τις τιμές και τη Δικαιοσύνη στις τιμές, με τη λειτουργία συνολικότερα της αγοράς και τη νέα συμπληρωματική νομοθεσία για τη βελτίωσή της. Είναι δυο ξεχωριστά πράγματα εντελώς. Έχουν να κάνουν κυρίως με τη λειτουργία της Επιτροπής. Θα δείτε ότι είναι ρυθμίσεις που αφορούν στη λειτουργία της Επιτροπής κυρίως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο πλαίσιο της προσπάθειας που κάνετε για τις δίκαιες τιμές, φαντάζομαι ότι θα περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις όπως αναφέρατε και πριν για τις προσφορές που γίνονται στα προϊόντα. Εδώ υπάρχει ένα επιχείρημα, το οποίο ο μέσος Έλληνας καταναλωτής έχει και το ερώτημα: σου δίνει δύο προϊόντα σε φτηνότερη τιμή υποτίθεται, αναγκάζεσαι παίρνεις δύο προϊόντα που δεν τα έχεις ανάγκη, ενώ θα μπορούσες να πάρεις το ένα στη μισή τιμή εφόσον τα δυο έχουν μία τιμή την τιμή του ενός, θα μπορούσες να πάρεις το ένα στη μισή τιμή και να χρησιμοποιείς τα υπόλοιπα χρήματά σου όπως εσύ θέλεις να τα διαθέσεις. Με τον τρόπο αυτό στην ουσία εξαπατάται ο καταναλωτής και έχει γίνει και παλαιότερα κάποια αγορανομική παρέμβαση. Δεν ξέρω αν αυτό το φαινόμενο θα σταματήσει ή θα εκλείψει με το θέμα των δίκαιων τιμών.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Θα σας απαντήσω ότι δεν είναι πάντα καλές οι κρατικές παρεμβάσεις στην αγορά. Πολλές φορές είναι πολύ κακές. Προσωπικά δεν συμφωνώ ότι πρέπει διαρκώς στην αγορά να παρεμβαίνουμε με λεπτομερείς ρυθμίσεις οι οποίοι στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό. Αντιθέτως, πολιτικά και ιδεολογικά και φιλοσοφικά πιστεύω ότι η αγορά πρέπει να διέπεται από πολύ σταθερούς και δίκαιους κανόνες, για να διαμορφώνεται υγιής ανταγωνισμός και δίκαιες τιμές. 'Αρα, σας είπε προηγουμένως ο κ. Ρόβλιας ότι θα βάλει σε δημόσια διαβούλευση το θέμα των προσφορών, γιατί θέλουμε να έχουμε τις απόψεις της αγοράς, των καταναλωτών, αλλά όχι σε μια λογική όπου καθημερινά θα παράγουμε ανώφελες ρυθμίσεις που βλάπτουν το συμφέρον των καταναλωτών και κυρίως βλάπτουν τις υγιείς επιχειρήσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι πολύ συγκεκριμένο που έχει να κάνει με επενδύσεις. Ακούω για ΕΤΕΑΝ, ακούω για εκατομμύρια ως κεφάλαιο, δεν είναι –το ξεκαθαρίσατε- πιστωτικό Ίδρυμα, δεν θα δίνει καθόλου δάνεια και εγώ ερωτώ: εάν γίνει ό,τι έγινε στο ΤΕΜΠΜΕ στη δεύτερη δράση και οι Τράπεζες δεν συναινέσουν, τι εφεδρικό σενάριο υπάρχει; Ένα. Δεύτερον, κάνατε επικαιροποίηση, ζητήσατε επικαιροποίηση από 3.000 προτάσεις του Αναπτυξιακού που εκκρεμεί η αξιολόγησή τους. Όσες δεν έδωσαν στοιχεία την ίδια συμμετοχή κυρίως που ήταν το πρόβλημα, θα απενταχτούν; Ναι ή όχι; Και το τρίτο -είμαι πολύ σύντομος όσο μπορώ, γιατί είναι πολλά τα ζητήματα- αναφέρω ότι το «Digilot» μια δράση για ξενοδοχειακά τουριστικά καταλύματα για εκσυγχρονισμό, ψηφιακά πράγματα, ενώ ολοκληρώθηκαν πέρσι το φθινόπωρο τα έργα, τον Ιούνιο ξεκίνησε το Υπουργείο να δώσει χρήματα η «Κοινωνία της Πληροφορίας» με εγγυητική επιστολή για προκαταβολή. Δηλαδή ο ξενοδόχος ενώ είχε εξοφλήσει το 100% της αξίας και το ΦΠΑ του δίνετε το δικαίωμα να πάει να βγάλει εγγυητική πάλι δεσμεύοντας χρήματα, αυτή είναι η πάγια τακτική πια και να δώσει, για να πάρει το ισόποσο πίσω, ως προκαταβολή ενώ έχει τελειώσει το έργο. Υπάρχουν κάποιες στρεβλώσεις και καλό θα ήταν να το δει –παραίνεση είναι αυτό- και η ομάδα εργασίας.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Σχετικά με το πρώτο σας ερώτημα, θέλω να σας πω ότι εσείς δώσατε την απάντηση μόνος σας. Εννοώ ότι το ΤΕΜΠΜΕ και ιδιαίτερα η δεύτερή του φάση, οδήγησε σε μια πρωτοφανή στρέβλωση όπου αρκετά δις ευρώ οδηγήθηκαν σε μη δικαιούχους, ή σε δικαιούχους οι οποίοι δεν είχαν ανάγκη εκείνη τη στιγμή και δεν αποτελούσε προτεραιότητα η καταβολή αυτών των χρημάτων. Ακριβώς λοιπόν επειδή πρέπει να σταματήσουμε αυτό το καθεστώς της διαχείρισης επιδοτήσεων, μπαίνουμε σε μια νέα φάση με διαφάνεια και κριτήρια. Και ο διαφανής τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το ΕΤΕΑΝ είναι ακριβώς κατ' αρχήν πρώτα - πρώτα οι διαγωνισμοί που γίνονται.  Δεύτερον ο ισχυρός λόγος που έχει το ΕΤΕΑΝ που βάζει τα χρήματα, τα χρήματα του ελληνικού Δημοσίου, να ζητάει από τις Τράπεζες συγκεκριμένους όρους. Κάθε 2 – 3 μήνες θα προκηρύσσεται ένα πρόγραμμα, με όρους που θα καθορίζει η πολιτική ηγεσία, το Υπουργείο, η Κυβέρνηση, η χώρα και θα αποδέχονται οι Τράπεζες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει εκτός μικροφώνου) Είναι δεδομένο ότι θα το αποδεχτούν;

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Βεβαίως και προσέξτε, όχι μόνο θα το αποδεχτούν, είναι και γι' αυτούς μια καινούργια αγορά, είναι και γι' αυτούς μια καινούργια ρευστότητα, είναι και γι' αυτούς καινούργιοι πελάτες. Επαναλαμβάνω: Ένα ευρώ λοιπόν βάζει το Δημόσιο, 2 ευρώ βάζουν οι Τράπεζες, μας κάνουν 3 ευρώ και αυτά τα 3 ευρώ μοχλεύονται όλα μαζί και στη συνέχεια τα χρήματα επιστρέφονται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα πίσω πάλι, προκειμένου να δοθούν σε κάποια νέα επενδυτική ή αναπτυξιακή προσπάθεια που κάνει η χώρα. 'Αρα λοιπόν είναι πολύ σημαντικό και κυρίως είναι νέο, αποτελεσματικό εργαλείο που δεν έχει να κάνει με τα όσα ξέραμε μέχρι σήμερα. Και επειδή θέλουμε να εφαρμόσουμε γρήγορες πολιτικές για την επανεκκίνηση της οικονομίας, να αναθερμάνουμε την οικονομία, αυτός είναι ακριβώς και ο λόγος για τον οποίο κάνουμε διάφορα Ταμεία. Ταμείο «Εξοικονομώ κατ`Α οίκον»: Έχει μαζέψει 1 δις περίπου. Σωστά;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά δεν έχει ξεκινήσει ακόμα κ. Υπουργέ.. Το έχετε εξαγγείλει τόσες φορές.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ:
Το πρόγραμμα ξεκίνησε πια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Έχει υπογραφεί η σύμβαση;

Ν. ΡΟΒΛΙΑΣ: Μέχρι τέλος του μήνα υπογράφονται οι συμβάσεις με τις Τράπεζες για τη διαχείριση.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, το Ταμείο Εξωστρέφειας. Το τι επιτόκια θα επικρατήσουν είναι ένα ζήτημα πρώτον ανταγωνισμού, δεύτερον τι όρους βάζει το ίδιο το ΕΤΕΑΝ, για πόσα χρόνια, ποιες εξασφαλίσεις ζητούν από τους πελάτες τους οι Τράπεζες και ούτω καθ' εξής. Αλλά θ`Α ανοίξει και η αγορά. Το Ταμείο θ`Α απευθύνεται σε όλη την αγορά, σε όλη τη διεθνή ή την ευρωπαϊκή αγορά. Μπορεί ν`Α απευθύνεται σε hedge funds. Μπορεί ν`Α απευθύνεται σε οποιοδήποτε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα παρέχει δάνεια προς τις επιχειρήσεις.
Συνεπώς, αυτές είναι οι μεγάλες διαφορές του ΕΤΕΑΝ και του τρόπου λειτουργίας του από το ΤΕΜΠΜΕ, το οποίο ήταν ένας μηχανισμός εγγυήσεων και επιδοτήσεων και τίποτε άλλο. Και να πού οδηγηθήκαμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, πιστεύετε ότι από την 1/1/2011 θα είστε σε θέση να δεχθείτε τις πρώτες αιτήσεις για την υπαγωγή των επιχειρήσεων στο νέο αναπτυξιακό νόμο; Διότι φτάνουμε προς το τέλος του Νοεμβρίου, δεν έχει κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο. Πότε θα ψηφιστεί αυτό το νομοσχέδιο; Απ`Α ό,τι ξέρουμε, για ένα τόσο σοβαρό επενδυτικό νόμο χρειάζονται  και ένα πλήθος διοικητικών αποφάσεων που πρέπει να παρθούν στην πορεία. Πιστεύετε δηλαδή ότι επαρκεί ο χρόνος για να είστε έτοιμοι;

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Αυτό που μπορώ να σας πω σήμερα, τώρα πια που σχεδόν έχει ολοκληρωθεί, κάποιες λεπτομέρειες έχουν απομείνει για το σχέδιο νόμου, αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι φτιάξαμε έναν πολύ απλό νόμο ο οποίος θα χρειαστεί λίγα πράγματα από πίσω του στη συνέχεια για την εφαρμογή του. Ελπίζουμε και ευελπιστούμε και θα προσπαθήσουμε να τον ψηφίσουμε μέχρι τέλος του χρόνου έτσι ώστε να ισχύσει από τις αρχές του επομένου. Το θέμα δεν είναι ξέρετε αν θα ψηφιστεί, αν θ`Α αρχίσει την 1η Ιανουαρίου ή μετά από ένα μήνα, το θέμα είναι αυτός ο νόμος πραγματικά ν`Α αποτελέσει μια τομή στα επενδυτικά πράγματα της χώρας. Αυτό έχει αξία και σ`Α αυτό θα κριθούμε κι εμείς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριέ Υπουργέ, είπατε πριν ότι πρέπει οι Τράπεζες να επιστρέψουν το 30% από τοις εγγυήσεις που παρείχε το Δημόσιο σ`Α αυτές, από τα 25 δις. Αυτό σημαίνει ότι δεν το έχουν κάνει ακόμα ή δεν είναι διατεθειμένες να το κάνουν; Κι ένα δεύτερο ερώτημα: Ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα περιλαμβάνει συνδυασμό κινήτρων, φοροαπαλλαγών και επιδοτήσεων ή μόνο φοροαπαλλαγών;

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ:
Για το δεύτερο θα περιμένετε να σας το παρουσιάσουμε, για τον επενδυτικό νόμο. Για το πρώτο, αυτές τις μέρες υπογράφονται τα Σύμφωνα Ρευστότητας μεταξύ των Τραπεζών και του Υπουργείου Οικονομικών έτσι ώστε ν`Α αρχίσει να ρέει η ρευστότητα του 30% επί των 25 δισεκατομμυρίων ευρώ των εγγυήσεων που δόθηκαν πριν από ένα μήνα παρουσία του κ. Παπακωνσταντίνου και εμού με την Ένωση Τραπεζών.
Σας ευχαριστώ πολύ.






backεπιστροφή



infoepan@mou.gr

801 11 36300

Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Facebook Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Linked In Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο Twitter Το ΕΠΑΝ ΙΙ στο YouTube
Ημερίδα παρουσίασης και διαβούλευσης του πλαισίου στρατηγικής του ΕΠΑνΕΚ -κίνηση
Europe In My Region Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Ευρωπαϊκή τράπεζα Επενδύσεων
Ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων των Περιφερειών στους Τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου - Υπηρεσιών με τη χρηματοδότηση των ΠΕΠ

Συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα Jeremie


Ανάπτυξη
Νέος Επενδυτικός Νόμος

Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων
ΚΠΣ 2000-2006 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ - Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Χάρτης ιστοχώρου

Στατιστικά στοιχεία ιστοχώρου

Όροι χρήσης

Ομάδα έργου

Υπεύθυνος ιστοχώρου

Γραφείο Πληροφόρησης:
Λεωφ. Μεσογείων 56,
11527, Αθήνα
Τηλ: 801 11 36 300
Fax: 210 74 73 666 ώρες 8 πμ-7.00 μμ
Διάυγεια
Συμβατό με τις προδιαγραφές W3C WAI σε επίπεδο ΑΑ

Πιστοποιημένο από τον οργανισμό TUV

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης